bezstresowy egzamin

Stres podczas egzaminu

Podczas egzaminu na prawo jazdy zdecydowana większość osób nie jest w stanie skutecznie zapanować nad swoimi emocjami. Jest to istotny egzamin w ich życiu, więc stres jest tu zupełnie zrozumiały, jednak należy starać się go ograniczać. Osoby bardzo zestresowane najczęściej uzyskują podczas egzaminu wynik negatywny. Dlatego warto przygotować się wcześniej na walkę ze stresem. Istnieje wiele sposobów na obniżenie poziomu stresu, jednak w rzeczywistości każdy z nas ma swój własny sposób, który najbardziej mu odpowiada. Jakkolwiek na egzamin warto iść wyspanym. Ilość godzin snu zależy od naszych indywidualnych predyspozycji. Optymalnie to osiem godzin. Po drugie, nie należy uczestniczyć w egzaminie na prawo jazdy na pusty żołądek. To jeden z kluczowych błędów większości kursantów. Głód na pewno nie pomoże nam podczas egzaminu, co więcej może go znacznie utrudnić. Żołądek będzie nieustannie dopominał się pożywienia, przez co z pewnością będziemy mieli nieprzyjemne uczucie w brzuchu, co w połączeniu ze stresem może okazać się degradujące. Kolejną istotną rzeczą przed egzaminem jest zachowanie spokoju oraz możliwie jak największe wyciszenie. Wiele osób w poczekalni przed egzaminem tworzy kółka dyskusyjne, w których omawiane są najciekawsze przypadki oraz trudności podczas przebiegu egzaminu. To bardzo toksyczne rozmowy, których zdecydowanie należy unikać. Podnoszą one w znaczącym stopniu nie tylko poziom stresu, ale także strachu. Często bowiem omawiane są wówczas postacie egzaminatorów, tych nieprzyjemnych, u których ciężko zdać. Jeżeli przed egzaminem usłyszymy takie nieprzychylne opinie o egzaminatorze, który akurat będzie prowadził nasz egzamin, wówczas bardzo trudno będzie nam powstrzymać swoje emocje. Co więcej pojawi się strach przed tą osobą, przez co każde słowo z jej ust może stać się dla nas wówczas niczym wyrok. Nie warto się zaś nastawiać negatywnie względem osób prowadzących egzaminy. Można również zajrzeć na stronę http://mach.waw.pl/

Dodaj komentarz