biuro

Wirtualne biuro jest jedną z tych usług, o których istnieniu warto wiedzieć zanim zdecydujemy się na zarejestrowanie firmy i wynajęcie własnej powierzchni użytkowej. Grupą odbiorców takiej usługi najczęściej stają się założyciele nowych firm, przedsiębiorcy poszukujący sposobu na oszczędność oraz minimaliści, którzy chcą zredukować zamieszanie związane z formalnościami. Jeśli jesteś osobą decyzyjną to zapraszamy do zapoznania się z zaletami i wadami takiego rozwiązania.

Czy wirtualne biuro rzeczywiście pozwala zmniejszyć liczbę formalności?

Jeśli weźmiemy pod uwagę, że do wirtualnego biura możemy odesłać praktycznie wszystkie sprawy, które nie są bezpośrednio związane z losami naszej firmy to odpowiedź na zadane pytanie brzmi twierdząco. Jedyną formalnością w tym przypadku staje się znalezienie rzetelnego wirtualnego biura i ustalenie sposobu przekazywania informacji oraz komunikacji. Trzeba pamiętać, aby sprawdzić od kiedy firma oferująca swoje usługi istnieje, czy ma już klientów i co wchodzi w pakiet oferowanego outsourcingu.

Jak wygląda komunikacja z pracownikami wirtualnego biura? Najczęściej o korespondencji jesteśmy informowani mailowo, za pośrednictwem telefonu w wybranych godzinach czy listownie w wyznaczonych przedziałach czasowych (np. co 3 – 4 dni). Otrzymamy także informacje nt. nowych lokalizacji, w których moglibyśmy otworzyć sklep czy nową siedzibę. Zniwelujemy potrzebę samodzielnej rejestracji w KRS, ZUS, GUS i US.

Bardziej wyspecjalizowane biura mogą sporządzać dla nas raporty, zajmować się analityką, a nawet określoną działalnością będącą usługą.dodatkową (np. marketingiem, tworzeniem biznesplanów). Jeśli zajdzie potrzeba to możemy poprosić o wynajęcie biurek do freelancingu lub coworkingu. Osoby niezaznajomione z prawem zadowolone będą z kompleksowej obsługi prawnej i księgowości.

Które wirtualne biuro wybrać? Czym się kierować?

Przy wyborze wirtualnego biura ważne jest kilka czynników, które mogą mieć za równo funkcję wizerunkową, jak i formalnościową. Funkcja wizerunkowa polega na udostępnieniu fizycznego adresu dla własnej spółki bądź firmy. Taki zabieg pozwala promować się jako firma lokalna funkcjonująca na terenie danego miasta, osiedla czy powiatu. Ma to szczególnie duże znaczenie w branżach, gdzie klienci potrzebują nas „na już”. Przykładowo klient z Warszawy poszukujący hydraulika na ten sam dzień będzie wolał skorzystać z pomocy osoby, która znajduje się jak najbliżej swojego miejsca zamieszkania aniżeli z usług kogoś, kto mieszka troszeczkę dalej (np. w Legionowie). Jeśli pominiemy ten szczegół możemy ukryć swój realny adres i w ten sposób zdobyć nowych klientów.

Sam wybór wirtualnego biura zależny jest w głównej mierze od naszej lokalizacji oraz obszaru, który chcielibyśmy wynieść poza swoją listę zadań. Outsourcing nie może być oczywiście zbyt drogi – cała idea wirtualnego biura oparta jest o założenie większych oszczędności – dlatego przed jego wyborem warto prześledzić ofertę konkurencji, aby niepotrzebnie nie przepłacać.

Więcej informacji

Zobacz pakiety usługi wirtualnego biura – wejdź na stronę https://www.wirtualne-biuro-mickiewicza.pl/ i sprawdź więcej informacji

Dodaj komentarz